У рамках компетентнісного підходу до навчально-виховного процесу у ХДМА з метою підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу кафедри науково-педагогічними працівниками регулярно здійснюється стажування на сучасних морських та річкових суднах, на промислових підприємствах, в навчальних закладах в межах України та за кордоном. Також працівники кафедри є учасниками міжнародних програм академічної мобільності. Така форма організації навчального процесу надає можливість підтримувати рівень кваліфікації викладачів, поглиблювати їхні знання будови і компонування механізмів та систем машинних відділень суден, ознайомитись із наявним обладнанням для проведення робіт технічного обслуговування, поточного ремонту суднових технічних засобів. Додатково вивчається робота систем автоматичного керування енергетичними установками та обладнанням, систем аварійно-попереджувальної сигналізації та ін.
У жовтні-листопаді 2023 року майже усі викладачі кафедри підвищували кваліфікацію в умовах дистанційного навчання на кафедрі транспортних систем і технічного сервісу Херсонського національного технічного університету. Кожен науково-педагогічний працівник отримав свідоцтво про підвищення кваліфікації обсягом 180 годин (6 кредитів ЄКТС), у результаті чого здобуто практичний досвід у викладацькій діяльності та внесено зміни у контент професійних дисциплін при організації освітнього процесу у ХДМА. З документацією щодо результатів підвищення кваліфікації (свідоцтво про підвищення кваліфікації, програма та звіт) можна ознайомитись за посиланням:
Д.т.н., професор А.В. Букетов у 2022/2023 р.р. пройшов стажування за темою «Розвиток транспортних технологій. Застосування полімерних нанокомпозитів для відновлення засобів транспорту» на підприємстві Huaruizhong High-tech Achievement Transformation (Yancheng) Co., Ltd. (м. Янчень, КНР):
Д.т.н., професор О.О. Сапронов у 2022/2023 р.р. пройшов стажування за темою «Транспортні технології, механічна інженерія, технології полімерних матеріалів» у Батумській державній морській академії (м. Батумі, Грузія):
Аспірант зі спеціальності 275 «Транспортні технології» Ю.Шульга впродовж 2024/25 н.р. згідно програми Erasmus+ International Credit Mobility буде проходити стажування і навчання на кафедрі судноплавства, торгівлі та транспорту в Університеті Егейського моря на острові Хіос.
Також д.т.н., професор Букетов А.В., д.т.н., професор Сапронов О.О., к.т.н., доцент Браїло М.В., к.т.н., доцент Селіверстов І.А. у 2018 р. та 2019 р. проходили стажування на заводі Чшуцзи Лінгбей Хуафу (Китайська Народна Республіка) Чшецзян АСМЕ компанія інформаційних технологій обсягом 120 годин (4 кредити) на тему «Operation and repair of transportation technologies, materiel science» («Експлуатація та ремонт засобів транспорту, матеріалознавство»), а також 2019 році пройшли стажування обсягом 120 годин (4 кредити) на тему «Operation and repair of transportation technologies, materiel science» («Експлуатація та ремонт засобів транспорту, матеріалознавство») на Bejing Eurasian International Centre For Economic And Cultural Exchange (м. Пекін, Китайська народна республіка). У 2016 р. вище зазначені викладачі пройшли стажування на базі університету у м. Варна, Болгарія за темою «Innovative logistics of transport technology» (60 hours, 2 credits) September 24 – October 1, 2016).
Під час стажування в КНР д.т.н., професор А.В. Букетов, д.т.н., професор О.О. Сапронов, к.т.н., доцент Браїло М.В.
К.т.н., доцент Браїло М.В. у 2017 р. пройшов стажування у рейсі на контейнеровозному судні «Michigan Trader» дедвейтом 18480 т.
Судно-контейнеровоз «Michigan Trader» (IMO 9437139)
Головний двигун MAN B&W 8L 58/64 судна «Michigan Trader» | Під час стажування к.т.н., доцент Браїло М.В. у машинному відділенні на судні «Michigan Trader» |
Проведення інструктажу основних дій у шлюпці вільного падіння дій під час аварійних ситуацій
У 2017 році к.т.н., доцент Браїло М.В. отримав фінансову підтримку для наукових досліджень від Національної стипендіальної програми Словацької Республіки та пройшов 3 місяці міжнародного стажування на базі Технічного університету в м. Кошице (Словацька Республіка) (Certificate № 00027 Academic internship «Operation and repair of transportation means, material science» (300 hours, 10 credits) 11 december, 2017 р.).
Технічний університет в м. Кошице
К.т.н., доцент М.В. Браїло з керівником стажування Assoc. Prof. Ludmila Dulebova, PhD при ознайомленні з обладнанням в Центрі прототипів та інновацій машинобудівного факультету Технічного університету в м. Кошице (Словацька Республіка)
Окрім того, проведено навчання на контейнеровозі «OOCL Novorossiysk» в порту м. Одеси наступними викладачами кафедри:
– д.т.н., професор Сапронов О.О.;
– д.т.н., професор Настасенко В.О.;
– к.т.н., доцент Браїло М.В.
Судно-контейнеровоз «OOCL Novorossiysk»
Судно «OOCL Novorossiysk» IMO 9391268 оснащене головним двигуном фірми DOOSAN 8К90МС-С (за ліцензією фірми MAN B&W), що працює на гвинт фіксованого кроку.
Головний двигун Doosan – MAN B&W 8K90MC-C
Центральний пульт керування
Валопровід судна
У машинному відділенні викладачі кафедри: к.т.н. Сапронов О.О., к.т.н. Браїло М.В.
Крім того, підвищували кваліфікацію на суховантажному судні «Олесь Гончар», яке знаходилось у ремонті на Херсонському суднобудівному та судноремонтному заводі ім. Комінтерна, наступні викладачі кафедри:
– завідувач кафедри, д.т.н., професор Букетов А.В.;
– д.т.н., професор Настасенко В.О.;
– д.т.н., професор Проценко В.О.
Суховантажне судно «Олесь Гончар» (IMO номер: 9281516) має наступні технічні характеристики: дедвейт – 6355 т; водовиміщення – 8655 т; довжина габаритна – 127,3 м; ширина габаритна – 16,84 м; висота борту – 6,7 м; осадка – 4,86 м; швидкість – 11,3 вузлів; головний двигун – MAN B&W 9L21/31; тип рушія – гвинт регульованого кроку.
Суховантажне cудно «Олесь Гончар»
Кермова рубка судна
Ремонт головного двигуна
У машинному відділенні викладачі кафедри: д.т.н. Проценко В.О., д.т.н. Настасенко В.О.