Навчально-методична база

Освітній процес, який здійснює кафедра соціально-гуманітарних дисциплін та інноваційної педагогіки, організовано з урахуванням можливостей сучасних інноваційних технологій навчання та спрямовано на формування освіченої, гармонійно-розвиненої особистості, здатної до постійного оновлення наукових знань, професійної мобільності та швидкої адаптації до змін і розвитку у соціально-культурній сфері.

Однією з інновацій Закону України «Про вищу освіту» є запровадження нової парадигми освітнього процесу – студентоцентрованого навчання, в основу якого покладено компетентнісний підхід до побудови та реалізації освітніх програм.

Компетентнісний підхід у викладанні дисциплін гуманітарного циклу передбачає вирішення таких основних завдань: розробка компетентнісної моделі майбутнього випускника морського закладу; визначення цілей навчання і виховання; визначення цілей формування базових (загальноосвітніх), особистісних, загальнокультурних знань з певної гуманітарної дисципліни; спрямованість на реалізацію результатів цілей навчання в рамках окремої дисципліни (або курсу); здійснення системи контролю за окремою дисципліною; розвиток у здобувачів вищої освіти нового типу аналітичного, проєктно-конструктивного, науково-дослідного мислення; формування нового діалогічного стилю комунікативної та інтелектуальної діяльності, нових способів соціальної і міжособистісної взаємодій суб’єктів освітнього середовища; організація психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу в морському навчальному закладі.

Тож реалізація компетентнісного підходу до навчання вимагає від викладачів кафедри гуманітарних дисциплін суттєвого перегляду змісту освіти, методів навчання і традиційної вузівської системи оцінювання.

За кафедрою закріплено 14 навчальних дисциплін, викладання яких передбачає проведення лекційних, семінарських та практичних занять, виконання самостійної роботи та / або складання екзаменаційного тестування на платформі Moodle.

З усіх дисциплін викладачами кафедри розроблено силабуси та робочі навчальні програми  освітніх компонент з урахуванням вимог національних нормативно-правових документів вищої школи, світового досвіду, які відповідають вимогам Конвенції STCW-78/95 щодо забезпечення належного рівня підготовки фахівців морського та внутрішнього водного транспорту.  Кафедра має повне навчально-методичне забезпечення дисциплін: створено курси лекцій, розроблено плани семінарських і практичних занять, методичні вказівки до їх підготовки, матеріали самостійної роботи для здобувачів вищої освіти. Розроблено контенти дисциплін для проведення змішаного навчання на освітній платформі Moodle.

Кафедра забезпечує викладання таких освітніх компонент:

  • Історія та культура України
  • Філософія (українською та англійською мовами)
  • Українська мова за професійним спрямуванням
  • Українська мова
  • Психологія самоменеджменту та менеджмент людських ресурсів (українською та англійською мовами)
  • Географія судноплавства (українською та англійською мовами)
  • Міжкультурна комунікація
  • Психологія професійної діяльності
  • Філософські проблеми наукового пізнання
  • Педагогіка і методологія вищої школи
  • Професійна етика науковця
  • Науковий стиль української мови
  • Філософія науки та інновацій
  • Сучасне українське наукове мовлення

Професорсько-викладацький склад кафедри прагне зберегти одну з найкращих рис вітчизняної вищої школи – формувати не лише професійні компетентності, але і розвивати «soft skills», що передбачає вивчення вітчизняної історії та культури, філософії, психології, педагогіки та інших дисциплін, які впливають на становлення і розвиток особистості майбутнього фахівця.

Вивчення соціально-гуманітарних дисциплін є не просто даниною традиції класичної освіти, інструментом інтегрування людини в просторі світової культури, а механізмом створення серйозної конкурентної переваги практично в усіх сферах діяльності людини, зокрема в морській галузі.