Матеріально-технічна база

Матеріально-технічна база кафедри включає в себе закріплені за нею лекційні аудиторії, навчальні кабінети, лабораторії і підсобні приміщення і в цілому дозволяє на досить високому рівні готувати курсантів, як кваліфікованих фахівців.

 Навчально-матеріальна база кафедри включає:

• Лабораторія № 116 НК 1 «Вантажні операції»

 Кабінет оснащений спеціальною комп’ютерною технікою і робочими місцями дозволяють імітувати, відпрацьовувати і вдосконалювати навички управління процесом розвантажувально-навантажувальних робіт на судах з важкими вантажами. Кабінет обладнаний двома віртуальними кабінами з симуляторами управління для виконання лабораторних робіт.

 Площа кабінету 52 м2. Кабінет оснащений всім необхідним обладнанням для проведення занять з дисциплін кафедри і розрахований на 15 навчальних місць.

Тренажерний майданчик з трьома 20-футовими морськими контейнерами дозволяє курсантам набути практичних навичок щодо здійснення кріплення та розкріплення контейнерів на відкритій палубі судна, використання спеціального такелажного обладнання, обслуговування рефрижераторних контейнерів.

• Лабораторія № 203, 207 НК 1 «Повнофункціональний тренажер судна з динамічною системою позиціонування»

 Тренажер розміщений у к.203, 207, 209А першого корпусу ХДМА. У к.203 Розміщено клас теоретичної підготовки, до складу якого входять 6 віртуальних містків DPCB1-DPCB6 та робоче місце інструктора NT-INS-DPS з усіма можливими виборами сцени, призначення об’єктів, запуску тренажерної Сесії.

• Кабінет № 206 НК 1 «Повнофункціональний навігаційний ходовий місток»

 

ІМО Модельний курс 1.22

 Метою і завданням курсу є набуття досвіду роботи з суднами в різних умовах та виконання більш ефективного внеску в команду містка при маневруванні суден в звичайних і аварійних ситуаціях.

 Після навчання курсанти отримують:

ознайомлення з використанням двигунів і рульового керування для маневрування суден;

розуміння впливу вітру на поведінку судна, течії на мілководді, мілин, вузьких каналів, і умов завантаження;

більш глибоке розуміння важливості планування переходу або маневру і необхідності альтернативного плану;

більш глибоке розуміння та обізнаність про ефективну процедуру на містку і командну роботу під час навігаційної вахти, в звичайних і аварійних ситуаціях;

більш глибоке усвідомлення і розуміння якісної інтерактивної комунікації і вигоди від створення загальної ментальної моделі планованого переходу.

• Навчальна лабораторія «Тренажерний комплекс – Швартовна станція»

 До складу лабораторії входить такелажна майстерня, навчальний клас, насосний модуль, майстерня по ремонту та обслуговуванню гідравлічного обладнання, облаштована швартовна палуба.

В такелажній майстерні розміщено 10 верстатів с лещатами, комп’ютер, проектор. Робочих місць 16.

 Навчальний клас обладнано комп’ютером, екраном, проектором. Робочих місць 16.

 В насосному модулі знаходиться 2 гідравлічні насоси MacGrego rHatlapa & Co. KGта 1 насос для охолодження гідравлічного мастила того ж виробника, Німеччина.

 Майстерня для обслуговування гідравлічного обладнання:

  • Верстати з лещатами та інструментальними шафками – 4 шт.;
  • Станок свердлувальний – 1 шт.;
  • Станок – наждак – 1 шт.;
  • Станок токарний – 1 шт.;
  • Інструментальні шафи – 2 шт. з наборами слюсарного інструменту;
  • Повітряний компресор – 1 шт.

 Швартовна палуба обладнана швартовно-якірною лебідкою MacGregor Hatlapa, виробництво Німеччина, двома в’юшками для швартовних канатів, кнехтами, клюзами, роульсами виробленими на Херсонському судозаводі.

 Функціями Лабораторії є надання теоретичного та практичного досвіду в виконанні робіт з предметами такелажу, зрощення канатів, знання морських вузлів та суднових пристроїв, дії з швартовних операцій, згідно компетенцій ПДНВ.

 Введена в дію в жовтні 2017 року.

 Лабораторія призначена для теоретичної підготовки курсантів, студентів з питань набуття мінімальних стандартів компетенцій в області швартування і відшвартування при різних вітрах, припливах і течіях з використанням буксирів та без них. Теоретичному вивченню швартових пристроїв, які є комплексом виробів та механізмів, призначених для закріплення судна до берегових і плавучих причальних споруд і іншим суднам і надійне кріплення судна з ними, відпрацювання практичних навичок з проведення операцій підготовки, проведенню швартовних операцій, утримання судна у причальних споруд та обслуговування швартових пристроїв згідно вимог глави А- II Стандарти стосовно капітана і палубної команди Кодексу ПДНВ, модельного курсу ІМО 7.03.

 Основна мета курсу полягає у формуванні знань, розумінні та набутті професійних навичок курсантів відносно прийняття рішення щодо швартування, які повинні бути засновані на належній оцінці маневрених характеристик судна і його рухової установки, а також сил, які, як очікується, будуть діяти під час стоянки біля причалу, забезпеченню виконання вимог техніці безпеки під час проведення операцій.

• Кабінет № 218 НК 2 «Управління судном і міжнародні правила попередження зіткнення суден»

 Навчальний кабінет №218 (КК 2) «Управління судна і міжнародні правила попередження зіткнення суден» призначений для організації освітнього процесу курсантів (студентів), що включає проведення: лекційних занять, індивідуальної роботи з курсантами, кураторських годин. Кабінет повністю обладнаний меблями, мультимедійним обладлнанням.

 Площа кабінету 60 м2. Кабінет розрахований на 36 навчальних місць.

• № 221 НК 2 «Теорія і будова судна»

 Навчальний кабінет №221 (КК 2) «Теорія і будова судна» призначений для організації освітнього процесу курсантів (студентів), що включає проведення: лекційних занять, лабораторних робіт курсантами по демонстрації основних законів фізики стосовно професійної діяльності судноводія, вимірюванню остійності судна в морський і прісній водах. Кабінет повністю обладнаний меблями, настінними і переносними плакатами, мультимедійним обладнанням. Площа кабінету 53 м2, розрахований на 30 навчальних місць.

• Спеціалізовані кабінети (НК-3):

 № 404 НК 3 «Електронної картографії, засобів радіолокації прокладки радіолокаційних систем»

 Кабінет знаходиться на стадії реформування.